Przybywa prób kradzieży pieniędzy z kont bankowych. Przestępcy w celu wyłudzenia danych stosują metody oparte na socjotechnice.
Schemat jest prosty: oszuści dzwonią do klienta banku i informują go, że właśnie padł ofiarą przestępstwa i ktoś włamał się na jego konto lub zaciągnął kredyt. Następnie podają się za pracownika banku, Biura Informacji Kredytowej lub nawet policji i próbują pozyskać dane – im więcej tym lepiej.
Co podczas takiej rozmowy powinno wzbudzić naszą czujność? O tym na poniższej grafice.
Zachęcamy również do zapoznania się z raportem rocznym z działalności CERT Polska https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/raport--krajobraz-bezpieczenstwa-polskiego-internetu-w-2020-roku CERT Polska to jedna z instytucji monitorujących bezpieczeństwo polskiego internetu. Co roku (począwszy od 1997 r.) instytucja ta publikuje raporty w których informuje i ostrzega przed różnego typu incydentami.