Skip to main content
  • Płatności Google Pay
    #mobilne

    Płatności Google Pay

    Płać telefonem lub zegarkiem !

    Chcesz wygodnie płacić za zakupy i usługi? Zamień swój tradycyjny portfel na cyfrowy portfel w telefonie! Aplikacja Portfel Google bezpiecznie przechowuje Twoje dane. Możesz teraz płacić zbliżeniowo telefonem lub zegarkiem w sklepach stacjonarnych w Polsce i za granicą oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.

    Usługa działa z wieloma rodzajami kart kredytowych i debetowych, w tym z kartami Visa i Mastercard.

    Dlaczego warto?

    aplikacja Portfel Google zamiast portfela czy karty płatniczej
    płatności telefonem lub zegarkiem w sklepach stacjonarnych i w Internecie
    bezpieczeństwo - dane karty są szyfrowane

    Przydatne informacje

    Warto wiedzieć

    Google Pay to usługa mobilnych płatności zbliżeniowych realizowanych telefonem z systemem Android po dodaniu karty płatniczej do cyfrowego portfela

    Google Pay umożliwia:

    • płacenie telefonem w sklepach stacjonarnych
    • kupowanie produktów w aplikacjach i na stronach internetowych
    • kupowanie usługi i produktów Google
    • przesyłanie pieniędzy rodzinie i znajomym (tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii)
    • wypłaty gotówki z bankomatów, które mają funkcjonalność zbliżeniową

    Płacąc w sklapach za pomocą Google Pay można też korzystać z kart podarunkowych, kart lojalnościowych, biletów i kuponów

    Aktywacja usługi

    Celem aktywacji Google Pay na telefonie należy:

    • pobrać aplikację Google PayTM ze sklepu Google Playi zaakceptować warunki (trzeba mieć konto Google i zaakceptować warunki usługi)
    • zarejestrować się w aplikacji i dodać aktualną kartę debetową lub kredytową
    • postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie telefonu (urządzenie musi obsługiwać technologię NFC oraz telefon z Androidem w wersji 5.0 (Lollipop) lub wyższej)

    Celem aktywacji Google Pay w zegarku należy:

    • sprawdzić czy smartwatch posiada system operacyjny Wear OS w wersji co najmniej 2.0 oraz ma wbudowany moduł NFC służący do płatności zbliżeniowych
    • na zegarku otworzyć aplikację Google Pay
    • wybrać „Zacznij korzystać"
    • ustawić blokadę ekranu
    • aby dodać kartę, należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Uwaga: wykonanie tych czynności spowoduje dodanie karty w aplikacji Google Pay na zegarku (nie na telefonie)
    Płatność

    W celu dokonania płatności telefonem należy:

    • wybudzić telefon - nie trzeba otwierać aplikacji Google Pay
    • przyłożyć tylną część telefonu do terminala na kilka sekund - po zapłaceniu na ekranie pojawi się niebieska ikona potwierdzenia
    • postępować według instrukcji widocznych na ekranie, jeśli się pojawią
    • w przypadku transakcji powyżej 100 zł, w zależności od ustawień terminala i telefonu oraz wersji aplikacji Google Pay, może być konieczność wprowadzenia kodu PIN lub potwierdzenia swojej tożsamości na telefonie (np. poprzez odblokowanie go lub przyłożenie palca do czytnika linii papilarnych – zgodnie z ustawieniami telefonu)

     W celu dokonania płatności zegarkiem należy:

    • na zegarku otwórz aplikację Google Pay
    • przytrzymać zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż do pojawi się sygnał dźwiękowy lub wibracje w zegarku
    • jeśli wyświetli się prośba, należy wybrać kartę „kredytową” (niezależnie od rodzaju karty)
    • w przypadku transakcji powyżej 100 zł potwierdzić swoją tożsamość zgodnie z instrukcjami prezentowanymi na zegarku
    Bezpieczeństwo

    Płatność telefonem jest bezpieczna

    Dane karty są szyfrowane i przechowywane na bezpiecznych serwerach

    Sprzedawca widzi numer konta wirtualnego przypisany do karty, której dane pozostają bezpieczne. Przed korzystaniem z Google Pay, należy ustawić ekran blokady urządzenia - gdy jej nie będzie, aplikacja usunie z telefonu użytkownika numer konta wirtualnego

    Gdy użytkownik zgubi telefon:

    Gdy telefon jest odblokowany, ktoś nieuprawniony może użyć go do robienia zakupów w sklepach

    Jeśli użytkownik nie może znaleźć telefonu lub został mu skradziony, może go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie

    Jeżeli użytkownik zablokuje telefon, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy użytkownik znajdzie swoje urządzenie, musi odblokować i dodać jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay

    Ważne! Należy udostępnić funkcje lokalizacyjne na telefonie, dzięki temu będzie możliwość sprawdzenia położenia urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba nieuprawniona, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany

    Bank Spółdzielczy w Raciborzu  tel: 32 415 37 60, 32 415 20 89, 32 415 27 63 Czynne: poniedziałek - piątek 8.00 – 16.00

    Oddział w Krzanowicach tel. 32 410 84 74, 32 410 80 08 Czynne: poniedziałek - piątek 7.30 – 15.30

    Oddział w Kuźni Raciborskiej tel. 32 419 14 48, 32 419 12 53 Czynne: poniedziałek - piątek 8.00 – 16.00

    Oddział w Pietrowicach Wielkich tel. 32 419 80 19, 32 419 84 64 Czynne: poniedziałek - piątek 8.00 – 16.00

    Oddział w Kietrzu tel. 77 471 19 15, 77 485 44 47 Czynne: poniedziałek - piątek 8.00 – 16.00

    Punkt Obsługi Klienta w Rudach tel. 32 410 30 19 Czynne: poniedziałek - piątek 8.00 – 15.30

    Znajdziesz nas też tutaj