6.11.2020
Informujemy, iż w ostatnich dniach miały miejsce niepokojące incydenty. Oszuści poszywając się pod pracowników Banku Spółdzielczego w Raciborzu kontaktowali się telefonicznie z Klientami Banku celem nakłonienia ich do natychmiastowego udania się do Banku z ważnych powodów.
Przestępcy maskują swój prawdziwy numer telefonu i przeprowadzają rozmowę w taki sposób by Klient uwierzył, że faktycznie rozmawia z pracownikiem Banku.
W związku z powyższym przypominamy, iż należy zachować pełną ostrożność. Jeśli nie jesteście Państwo pewni czy rozmawiacie z pracownikiem Banku, prosimy o kontakt z placówką Banku celem potwierdzenia czy osoba o danym imieniu i nazwisku pracuje w Banku i czy próbowała się kontaktować.
Być może oszuści będą próbowali również nakłaniać do podania danych osobowych, danych karty płatniczej lub danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej. Mogą również nalegać, żeby zainstalować oprogramowanie do zdalnego dostępu na Państwa urządzeniu. W ten sposób mogą starać się przejąć kontrolę nad komputerem lub smartfonem co może się skończyć utratą danych lub pieniędzy.
Należy pamiętać, iż pracownik Banku:
- nie poprosi Klienta o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej,
- nie poprosi o podanie pełnych danych Twojej karty płatniczej (numer karty, data ważności i trzycyfrowy kod z jej drugiej strony),
- nie poprosi o potwierdzanie nieznanych transakcji np. poprzez podanie kodów SMS,
- nie poprosi aby Klient instalował dodatkowe aplikacje na komputerze lub smartfonie, które mają ułatwiać płatności.